CASE
Skanska Toiminnanohjausjärjestelmän jatkokehitys
Jatkokehityskumppanina ERP-hankkeessa, jonka tavoitteena oli ensisijaisesti parantaa työn laatua sekä vähentää manuaalista toistuvaa työtä ja siten mahdollistaa henkilöstössä asiantuntijatyön mielekkäämpiin ja tuottavampiin tehtäviin.
Skanska on rakennusyhtiö, jonka tarjoama kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska kehittää jatkuvasti entistä parempia työkaluja ja käytäntöjä sekä päivittää aktiivisesti osaamistaan teknologian ja rakentamisen kehittyessä. Skanskan vahvuus on ainutlaatuinen verkosto paikallista ja kansainvälistä osaamista.
Skanskan ja Finitecin välinen yhteistyö käynnistyi keväällä 2019 Skanskan tunnistettua kehitystarpeita toiminnanohjausjärjestelmässään. Projektin tavoitteena oli viedä pääsääntöisesti taloushenkilöstön käytössä oleva ERP uudelle tasolle, tuoden mukaan toiminnallisuuksia joita oli rajattu ulos alkuperäisen ERP-kehitysprojektin scopesta. Tämän lisäksi kehitysjonossa priorisoitiin kehitysaihioita, joita oli noussut järjestelmän käytön aikana.Projektin liiketoiminnallisena tavoitteena oli ensisijaisesti parantaa työn laatua sekä vähentää manuaalista toistuvaa työtä ja siten mahdollistaa sisäisen asiantuntijatyön allokointi mielekkäämpiin ja tuottavampiin tehtäviin. Automatisaation myötä myös kulurakenne virtaviivaistui.Hankkeen haastavuutta korosti erityisesti monimutkainen toimintaympäristö sekä alkuvaiheessa verraten abstraktilla tasolla oleva scope. Projektin ominaispiirteiden pohjalta oli tunnistettu, että hankkeeseen kaivattiin luotettava ja vahvaan johtamiseen kykenevä vuorovaikutustaitoinen ERP-asiantuntija. Skanska valitsi kilpailutukseen useita toimittajia ja päätyi valitsemaan Finitecin ja Klaus Zaerensin. Valintaan vaikuttivat erityisesti Klausin vahva asiantuntijuus, persoona ja johtamiskokemus sekä Finitecin asiantunteva myyntityö.
Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Klausin kanssa työskentelyyn koko puolentoista vuoden ajan. Hän on ollut rautainen ammattilainen, jolla on vahva projektijohtamisen skill set ja kyky toimia ihmisten kanssa. Myös etätyöskentelymoodiin siirtyminen on sujunut Klausin johdolla todella hyvin. Finitecin tarjonta on ollut laadukasta kautta linjan ja hankintaprosessi oli vaivaton erityisesti hyvin muotoiltujen asiantuntijaesittelyiden ansiosta.
Olli-Pekka Roiha, IT Manager
Skanska
Voisimmeko toimittaa sinullekin samanlaista?
Ota yhteyttä
Töölönlahdenkatu 3B00100 Helsinki+358 (0)1084 16100hello@finitec.fi